22 Eylül 2012 Cumartesi

Yeşil Mercimek Yemeği

Yeşil mercimek bize bahşedilen çok değerli bir besin. İçinde yüksek miktarda protein ve sayısız vitamin var. Özellikle vejeteryan beslenenlerin sıklıkla yeşil mercimek tüketmesi öneriliyor. Benim de çok sevdiğim ve sıkça yaptığım bu yemeği bugüne kadar bloga eklemediğimi farkettim. İşte tarifim...

Malzemeler:
1 su bardağı yeşil mercimek
1 orta boy kuru soğan
4-5 adet yeşil biber (varsa kırmızı biber de çok yakışıyor.)
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
1silme çorba kaşığı  un
3 çorba kaşığı erişte
Tuz, pul biber ve üzüm sirkesi

Yapılışı:
Ben mercimeği haşlayıp suyunu dökmektense, vitaminini yitirmemesi için sadece suda ıslatmayı tercih ediyorum. Bu yüzden bir kaç saat öncesinden mercimeği ıslatmamız gerekiyor. Soğanı yemeklik doğrayıp, zeytinyağında bir iki dakika çeviriyoruz, ardından ince doğradığımız biberleri de ekliyoruz. Unumuzu ekleyip şöyle bir çevirdikten sonra biraz sıcak su ilave ederek salçamızı eritiyoruz. Ardından mercimekleri ekleyip, 6 su bardağı sıcak su ile kaynamaya bırakıyoruz, kaynadıktan sonra eriştelerimizi ilave edip, mercimekler yumuşayıncaya dek pişiriyoruz. Piştikten sonra arzuya göre pul biber ve sirke ile servis yapıyoruz.
Afiyet olsun :)




3 yorum:

Unknown dedi ki...

Çook çok çok severek yapar yerim:) Hele de kışın çorba gibi geliyor,bayılıyorum. Sizinki de harika görünüyor ellerinize sağlık!

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ellerine sağlık selinim.
ben aldım tabağı kanı düşük olanlara tavsiye ederim.

Unknown dedi ki...

Çok besleyici gerçekten...Sık sık yemek lazım...Elleriniz e sağlık.. Bana da beklerim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
>