10 Aralık 2012 Pazartesi

Sosyete Mantısı

Gerçek mantının yerini tutmaz ama bu da bambaşka güzellikte bir tat. Yapılışı çok pratik, lezzeti harika.

Malzemeler: (12 adet)
3 adet yufka
250 gr. kıyma
1 büyük soğan
Tuz, karabiber
1 su bardağı sıvıyağ, su karışımı

Sosu için:
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı tereyağ
2 diş sarımsak
1 kase yoğurt

Yapılışı:
Soğanlar rondoda çekildikten veya çok ince doğrandıktan sonra, kıyma ve baharatlarla karıştırılır. Her bir yufka dörde bölünerek, su ve yağ karışımından üzerine fırçayla sürülür. Elde ettiğimiz üçgenlerin geniş kenarına kıymalı harçtan konulur, rulo yapılır ve gül şekli verilir. Bu şekilde 12 adet börek elde edilir. 170 derecelik fırında altı üstü kızarana dek pişirilir. (Yaklaşık 20-25 dakika) Bu sırada, yağ ve salça bir miktar su ilavesiyle eritilir. Sarımsaklı yoğurt hazırlanır. Fırından çıkan böreklerimizin üzerine önce yoğrutlu sos ardından salçalı sos dökülür, arzuya göre nane serpilerek servis yapılır. Afiyet olsun :)

7 yorum:

Unknown dedi ki...

Sosyete mantısına bayılırım. Hem kolay hem mantı tadında...



Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,ellerine sağlık.Harika bir görüntü.Bayılırım bu mantının tadına.Sıkça görüşmek dilele kal.ğiyle.Sevgiy

Tarif diyarı dedi ki...

ay çok severim:))ellerine sağlık arkadaşım ben tabağı alıp kaçsam:)Sevgiler

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

Ben sosyete mantısını severim :) eline sağlık
sevgiler

durutarifler dedi ki...

Ben halen denemedim inanaırmısın?
Ellerine sağlık
Sevgiler

Kurabiye Canavarı dedi ki...

Daha önce hiç denemedim ama o kadar güzel görünüyor ki hafta sonu mutlaka deneyeceğim. Ellerinize sağlık :)

Kurabiye Canavarı dedi ki...

Daha önce hiç denemedim ama o kadar güzel görünüyor ki hafta sonu kesin deneyeceğim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
>